شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3256
بازدید: 1116

خواندن یک سند قدیمی از استاد ممیز توسط امراله فرهادی در باب مسئولیت در طراحی گرافیک

مسئولیت در طراحی با صدای امراله فرهادی

در این پادکست این مطالب را خواهید شنید :

۱- هر طرح هرچند ناشیانه یا حرفه ای وقتی به سطح جامعه می آید ، دارای بار فرهنگی و حقوقی می شود .

۲- طراحی پوستر جذاب ترین بخش در طراحی گرافیک برای هر طراح گرافیک است.

۳- مخاطب اصلی هر اثر گرافیکی ، فقط خود سفارش دهنده نیست و هر طراحی باید بتواند پیروز از جنگ بین خواسته های سفارش دهنده و ارتباط با مخاطب بیرون بیاید و صلحی بین سفارش دهنده و مخاطبین برقرار کند .

۴- هیچ طراحی نباید فکر کند که اثر او جزء کوچکی از تولیدات فرهنگی است و شانه خالی کند از بار فرهنگی اثر او که میتواند در آینده ایجاد کند .

۵- هر طرح از طراحان گرافیک میتواند افراد هم سلیقه خود را به همراه داشته باشید . این افراد بار مسئولیت برای طراح دارند و طراح باید احوالات این افراد را مدنظر قراردهد.

۶- و … ( پیشنهاد می شود این پادکست خوب را گوش کنید )


درباره امراله فرهادی :

فرهادی در سال ۱۳۵۲ به توصیهٔ بهمن‌بیگی و موافقت وزیر وقت فرهنگ و هنر وارد دانشکدهٔ هنرهای تزئینی تهران شد. این توصیه به دلیل آشنایی وزیر با عکاسی و نقاشی‌های او در طی بازدیدش از دبیرستان عشایری صورت گرفت. دو سال اول دورهٔ لیسانس را به گذراندن درس‌های عمومی چون (طراحی، مجسمه‌سازی، نقاشی، دروس نظری و …) پرداخت و برای دو سال آخر رشتهٔ گرافیک را انتخاب کرد. او در این دوره از محضر استادان مطرح هنر ایران بهره برد: هوشنگ کاظمی، حسین کاظمی، مسیو ژیرار، آلن بایاش، لیلیت طریان، محمد حسن شیددل، شهلا حبیبی، آیدین آغداشلو، مرتضی ممیز، محمد احصائی، کامران کاتوزیان، ایرج انواری و …

تابستان ۱۳۵۸ فرهادی پروژهٔ فارغ‌التحصیلی دانشگاه خود را با مشارکت نفیسه بزرگزاده شهدادی با عنوان «دیوارنوشته‌های انقلاب» ارائه کرد. استادان راهنما و مشاور این پروژه، ایرج انواری و مرتضی ممیز بودند.

– مؤسس، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسهٔ فرهنگی هنری «ویژه‌پردازان سبز» از سال ۱۳۷۷

– صاحب امتیاز و مدیر مسئول انتشارات «ویژه‌نگار» از سال ۱۳۷۷

– مؤسس و مدیر مسئول «آموزشگاه هنرهای آزاد تجسمی ویژه» از سال ۱۳۸۴

– صاحب امتیاز و مدیر مسئول «نگارخانهٔ ویژه» از سال ۱۳۸۴

– صاحب امتیاز و مدیر مسئول «فصل‌نامهٔ ویژه» از سال ۱۳۹۱

– عضو هیئت مؤسس و شورای برنامه‌ریزی آموزشی اولین دورهٔ تخصصی یک‌سالهٔ «ارتباطات بازاریابی و تبلیغات»

– مشاور و مدیر ارشد طراحی و برنامه‌ریزی ارتباطات بازاریابی و تبلیغات چند شرکت ساختمانی انبوه‌ساز، تولیدی و تجاری داخلی و خارجی


توضیح موتیف در باب این پادکست 

 – لازم به توضیح است که این پادکست توسط سایت “رادیو گرامافون”  در سالهای گذشته تولید شده است. اما متاسفانه بنا به دلایلی این سایت، مدتی است که تعطیل شده است و دسترسی مدیریت سایت موتیف برای کسب اجازه انتشار این پادکست مقدور نشد .

 – با توجه به مفید بودن این مطالب ، سایت موتیف به انتشار این مطلب پرداخت. 

– امید است که اهداف تولید کنندگان پادکست که تولید محتواهای مفید برای کابران بوده است ، اینجا ادامه داشته و محقق گردد .