شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 4606
بازدید: 3067

گفت‌وگو با «مهدی فاتحی» درباره‌ی طراحی گرافیک و گالری‌ها

مهدی فاتحی

منبع : سایت رادیو گرافیست
(برای شنیدن این پادکست روی لینک سایت… کلیک کنید)

«مهدی فاتحی» متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشکده هنر و معماری است. هر چند او را با پوسترهایی که برای تئاترها، گالری‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری طراحی کرده می‌شناسیم، اما نمونه‌های شاخصی از طراحی نشانه، جلد و طراحی گرافیک کتاب نیز در مجموعه آثارش دیده می‌شود.

برنده‌ی جایزه‌ی اول و دوم طراحی پوستر تئاتر از جشنواره‌های سی‌ و پنجم، و سی و یکم تئاتر فجر، دریافت مدال برنز از هشتمین سه‌سالانه‌ی پوسترهای صحنه‌ای صوفیا، بلغارستان، برنده‌ی مدال برنز در دهمین سه‌سالانه‌ی بین‌المللی پوستر تویوما، ژاپن، برنده‌ی بخش پوستر جشن تصویرسال نود، تقدیرشده در چهاردهمین بینال پوستر تئاتر لهستان، و دریافت بورسیه‌ی انستیتو فرانسه در پاریس، برخی از جوایز و افتخارات «فاتحی» به شمار می‌رود.

تدریس در دانشگاه سوره، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، و همینطور تجربه داوری در رویدادهای معتبری همچون پنجمین بینال سرو نقره‌ای، بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، و نمایشگاه ۲۵ سال پوستر تئاتر ایران بخش دیگری از تجربیات اوست.

«مهدی فاتحی» در بیش از ۴۰ نمایشگاه و بینال داخلی و خارجی، در کشورهایی همچون آمریکا، لهستان، ایتالیا و فرانسه شرکت کرده، و چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است. او عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مرکز توسعه‌ی هنرهای تجسمی، و عضو هیئت مؤسس انجمن طراحان پوستر تئاتر است، و در حال حاضر در استودیوی شخصی‌ خود «استودیو فا» به فعالیت حرفه‌ای‌اش ادامه می‌دهد.


همکاران (به ترتیب صدا):
محمدحسن نعمتیان / احمد کریمی / سمانه ایران‌منش / امیرحسین فراهانی
مشاور: مجید کاشانی
با تشکر از: معراج قنبری
موسیقی: کیارش بختیاری