شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 5682
بازدید: 2656

کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت یکی از دغدغه‌های اصلی وب مستران و صاحبان سایت است. همه بخوبی می دانیم که تاثیرگذاری تصاویر بسیار بیشتر از هزاران کلمه است. به همین دلیل است که میزان استفاده و محبوبیت آن‌ها در دنیای وب بیش از پیش افزایش یافته است. این روزها ارتباطات اینترنتی به شدت رشد کرده و تاثیر آن را در تجارت و موفقیت در این عرصه به وضوح مشاهده می شود. تصاویر نقش شایانی در ارتباط بهتر مخاطب با رسانه را ایفا می کنند بنابراین کیفیت خوب تصویر، اهمیت زیادی برای مدیر یک رسانه دارد. یک فرمول ساده در دنیای تصاویر می گوید که هر چه کیفیت تصویر بالاتر برود، حجم فایل آن نیز بالا خواهد رفت. این برای یک سایت یا اپلیکیشن یعنی مشکل بزرگ. چرا که این امر نمایش رسانه های اینترنتی را کند کرده و این می تواند ضربه بزرگی در ارتباط اولیه با مخاطب باشد .این مشکل را چگونه می توان حل کرد ؟ ما در این مقاله به به کمک شما آمده ایم و تصمیم گرفتیم این قانون را زیر پا گذاشته و به شما روش کاهش حجم عکس آنلاین و آفلاین را آموزش دهیم. خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

سایت imageresizer | متنوع در تغییر سایز آنلاین

این سایت بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است. imageresizer به جز فشرده‌ سازی، ابزارهای بسیار متنوعی در اختیارتان قرار می‌دهد که کار با تصاویر را لذت‌ بخش می‌کند. مثلا به شما اجازه تغییر سایز (Resize) تصاویر یا چرخاندن آن‌ها را می‌دهد. می‌توانید میزان فشرده‌سازی یا فرمت خروجی تصویر را مشخص کنید. بعد از انجام کارهای موردنظر برای ذخیره سازی عکس‌ها گزینه Save And Download را بزنید تا تصویر بهینه شده را ببینید. با انتخاب گزینه Download Image می‌توانید آن را دریافت کنید. و کم کردن حجم عکس انلاین را خیلی راحت انجام دهید.

سایت compressor.io | یکی از بهترین سایت‌های کاهش حجم عکس

compressor.io یکی از بهترین سایت‌‌های کاهش حجم تصاویر است. برای استفاده از این سایت، بعد از ورود باید روی گزینه TRY IT کلیک کنید. در صفحه جدید می‌توانید عکس خود را Drag & Drop کنید یا از قسمت SELECT FILE عکس خود را انتخاب کنید. فقط یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. این سایت از دو حالت فشرده‌سازی بدون افت کیفیت (Lossless) و با افت کیفیت (Lossy) پشتیبانی می‌کند. برای تصاویر png و jpg خود می‌توانید ساختار Lossless را انتخاب کنید.

سایت squoosh.app | منعطف و پایدار در کم کردن حجم عکس

squoosh.app سایت خوبی است، فقط شاید شروع کار با این سایت کمی گیج کننده باشد. با کلیک روی گزینه Select An Image و آپلود عکس، سایت خودش تصویر را برایتان فشرده می‌کند. بعد از ارسال عکس از باکس سمت چپ نوع فشرده‌ سازی را مشخص کنید که با انتخاب هر الگوریتم، میزان فشرده‌سازی به درصد نشان داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید خودتان را درگیر کنید و یا نمی‌دانید الگوریتم بهینه‌ کدام است، اجازه دهید سایت خودش بهترین روش فشرده سازی را انتخاب کند. پس از فشرده سازی شما از باکس سمت راست روی آیکون دانلود کلیک کرده و تصویر فشرده شده خود را تحویل بگیرید.

سایت imagecompressor.com | ابزاری مفید برای کاهش حجم عکس آنلاین

از نظر تیم ما کار با این سایت بسیار شیرین بود و تجربه کاربری خوبی داشتیم. بعد از ورود به سایت گزینه Upload Files دم دست شما است و با کلیک روی آن می‌توانید تصویر موردنظرتان را برای سایت ارسال کنید. پس از ارسال عکس، سایت بهترین الگوریتم را برای آن انتخاب کرده و عکس را فشرده می‌کند. بعد هر دو تصویر را کنار هم قرار داده و با زدن گزینه Download All به شما اجازه دریافت تصویر را می‌دهد. سایت imagecompressor قابلیت جالبی دارد و به شما اجازه می‌دهد هر دو تصویر را با هم مقایسه کنید.

سایت picresize | یکی از زیباترین سایت‌های کم کردن حجم عکس

picresize یکی از قدیمی‌ترین سایت‌ها برای کاهش حجم تصاویر است. در بالای سایت می‌توانید تعداد عکس‌ هایی را که تاکنون با این سرویس ویرایش شده اند مشاهده کنید. این سرویس امکانات متنوعی برای ویرایش تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این سایت سه حالت برای ارسال تصویر به سایت وجود دارد. اولی ارسال عکس از کامپیوتر، دومی وارد کردن آدرس اینترنتی عکس(URL) و در نهایت هم ارسال چندگانه تصویر است. متناسب با نوع نیازتان می‌توانید از هر کدام از این روش‌ها استفاده کنید. با زدن گزینه Continue To Edit Picture صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود و می‌توانید تصویر را ویرایش کنید. بعد از اعمال تغییرات گزینه Im Done, Resize My Picture را بزنید تا وارد صفحه دانلود شوید.نکته :

در سایت picresize برای ذخیره عکس در کامپیوتر گزینه Save To Disk را بزنید.

سایت compressnow | یک ابزار قدرتمند برای کاهش حجم تصاویر با کم‌‌ترین افت کیفیت

سایت compressnow در سه فرمت jpg و png و gif تصاویر را از شما دریافت می‌کند. سپس از شما می‌پرسد که تصویرتان چقدر فشرده شود. با انتخاب درصد و زدن گزینه Comperes Now کار فشرده‌سازی تصویر آغاز می‌شود. با استفاده از این وب سایت شما می‌توانید به طور همزمان ده تصویر را ویرایش کنید. البته حجم تصاویر ارسالی شما نباید بیشتر از ۹ مگابایت باشد. این سایت ادعا می‌کند که تصاویر شما در این سرویس ذخیره نشده و بعد از ۳۰ دقیقه به طور خدکار حذف خواهند شد. تعامل با این سایت راحت بوده و به جزء دو گزینه Upload Image و Comperes Now چیز دیگری نمی‌بینید.نکته :

خیلی از سایت‌هایی که برای کاهش حجم تصاویر معرفی می‌شوند در واقع ابعاد تصاویر را تغییر داده و معمولا افت کیفیت زیادی دارند. به خاطر همین در این مقاله اشاره‌ای به آنها نکردیم.


منبع : تیم علمی و تحقیقاتی موتیف

Skip to content