شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

قوانین و راهنمای فروش و بازاریابی

جهت همکاری با موتیف لطفا همه موارد زیر را با دقت مطالعه کنید .

اگر قصد فروش محصولات خود در سایت موتیف را دارید، موارد ۱ تا ۴ را بترتیب مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید. 

سپس بر طبق استانداردها، فایلهای خود را تهیه کرده و در سایت موتیف آپلود کنید. 

  • ۱. موتیف تنها در بستر تولید محتوا و بصورت دانلودی فعال است و فعلا فروش کالایی ندارد.
        • موتیف ، تولیدکننده محصول را در فروش آن سهیم می‌کند.

        • موتیف در زمینه فروش فایل های تصویر وکتور، دوره های آموزشی، فونت فارسی، آیکن ایرانی و پادکست فارسی فعالیت می کند.
        • موتیف محصولات اورجینال تولیدی خودش را می فروشد . محصولات موتیف در هیچ سایت دیگری وجود ندارد.  
        • موتیف برای محتوای رایگان هیچ مبلغی را از تولیدکننده یا فروشنده محصول دریافت نخواهد کرد ولی بطور مداوم بازاریابی را بر روی محتوا حتی محصول رایگان ، انجام خواهد داد.

        • اگر محتوا برای فروش باشد و به‌صورت انحصاری در موتیف قرار داده شود، ٪۷۰ از فروش به تولید کننده محصول تقدیم می‌گردد و اگر فروشنده محصول سایت خود را بر روی دیگر سایتها قرار دهد ،۵۰% از فروش محصول به فروشنده اختصاص خواهد یافت. سایت موتیف محتوا را به هیچ‌وجه نمی‌خرد و دستمزد نمی‌پردازد. 


 2. سایت موتیف برنامه هایی برای فروش بیشتر دارد .

      • سایت موتیف برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش، اقدام به برگزاری جشنواره های فروش می کند.فروشنده با قرارادادن محصولات خوددر سایت موتیف، به سایت موتیف این اجازه را می دهد مطابق سیاست های بازاریابی، افزایش اعتماد خریداران و در نهایت افزایش فروش محصولات، محصولات فروشندگان را با تخفیف تا سقف ۳۰٪ در جشنواره‌ها و طرح‌های تخفیفی خود عرضه نماید.

تبصره ۱: در جشنواره های فروش و طرحهای  تشویقی تخفیف سایت ، تخفیف ها به صورت کد تخفیف و یا سایر روش‌های تخفیفی روی قیمت اصلی محصول اعمال می گردد و محاسبه سهم موتیف و سهم فروشنده بر مبنای قیمت نهایی محصول پس از کسر مبلغ تخفیف انجام خواهد شد.

تبصره ۲ : منظور از طرح های تشویقی تخفیف سایت ، برنامه فروش در طول سال است که به خریداران با خرید بالاتر از یک سقف مشخص، یا خرید بعضی از محصولات خاص سایت ، تخفیف خرید گروهی یا خرید برخی دیگر محصولات را با تخفیف بفروش می رساند.


۳- شیوه قیمت گذاری محصولات

قیمت گذاری محصولات به عهده فروشنده است. فروشنده می تواند با دیدن دیگر محصولات سایت و یا خواندن نظر خریداران و کاربران هر محصول یا با سر زدن به سایتهای مشابه این سایت ، حدود قیمت محصولاتش را مشخص کند .قیمتهای محصولات نباید در یک عرصه رقابتی برای حذف رقبا، خیلی کم و یا بیشتر از حد معمول باشد . در این زمینه می توانید با کارشناسان موتیف مشورت کنید. ( از طریق آیکن واتساپ در پائین صفحات سایت، به کارشناسان سایت پیام بدهید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند).


۴- نحوه دریافت مبالغ فروش

      • موتیف در پایان هر ماه با فروشندگان خود تسویه حساب می کند (قوانین و موارد دریافت پول حاصل از فروش محصول در موتیف در پنل کاربری شما توضیح داده شده است ).

فروش در سایت موتیف محدودیت زمانی ندارد .فروشنده تا هر زمان که تمایل داشته باشد می توانید محصولات خود را در سایت موتیف برای فروش ارائه کند.


 

 شما هم یک فروشنده شوید 

ضمن تشکر از شما کاربر محترم جهت انتخاب وبسایت فروشگاهی موتیف برای همکاری ، توجه شما را به مجموعه قوانین فروشندگان جلب می نماییم:

لازم به ذکر است که این قوانین ویژه عزیزانی است که قصد همکاری در بخش فروشندگی و بازاریابی را دارند.


 

برای همکاری با موتیف ، ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید . برای این کار روی آیکن در بالای صفحه اول سایت کلیک کنید و مراحل را طی کنید ودر پنل کاربری خود، گزینه ” ارتقاء به فروشنده” یا ” ارتقاء به بازاریاب “را انتخاب کنید. (این قوانین فقط شامل ثبت نام کنندگان درسایت می شود)


 

اگر فروشنده می شوید موارد ۱ تا ۴۸ ( موارد ۳۵ تا ۴۶ ویژه مدرسان و فروشندگان دوره های آموزشی است) را بخوانید و اگر بازاریاب، موارد ۴۷ ببعد را مطالعه کنید .


قوانین فروشندگان


  1. فروشنده شخص حقیقی است که محصول تولید شده خود را مطابق با قوانین سایت موتیف تهیه کرده و متعهد می گردد کلیه قوانین زیر را برای فروش محصولات خود در موتیف بپذیرد و اجرا کند.

  2. در صورت انجام هرگونه فعالیت خلاف قوانین مندرج، موتیف پنل کاربری فروشنده را حذف کرده و مبلغ های حاصل از فروش فروشنده را تا ۳ ماه از دسترس فروشنده خارج می کند.پس از این مدت،سود حاصل از فروش در صورتی که فروشنده شاکی خصوصی نداشته باشد به وی پرداخت خواهد شد و در صورت داشتن شکایت از سوی خریدار و یا صاحبان سایت های فروشگاهی دیگر و اثبات خسارت از سوی فروشنده به خریدار و … موتیف بعنوان نماینده خریدار می تواند از فرد مربوطه به مراجع قانونی شکایت کرده و نسبت به دریافت خسارات مادی و معنوی وارده درخواست جبران نماید.

  3. مدت زمان لازم برای تایید فروشندگی و یا فروش محصولات شما به شرطی که کلیه اطلاعات و قوانین مندرج برای تائید کاربری و درج محصول در موتیف را رعایت کرده باشید، در حدود ۷۲ ساعت کاری است. همچنین در صورت عدم تایید محصول نیز ، ععلت رد محصول و رفع نواقص در پنل کاربری شما اعلام خواهد شد.

  4. موتیف تنها محصولاتی را در سایت بفروش می رساند که مطابق قوانین و استانداردهای موتیف تولید شده باشند.

  5. هر فایل برای آپلود در سایت ابتدا به دست تیم پشتیبانی سایت می رسد . لذا از گذاشتن هر گونه تبلیغ در فایلهای که در سایت قرار می دهید خودداری کنید . در غیر اینصورت فایل ها جهت اصلاح به فروشنده بازگردانده می شود. 

  6. موتیف هیچ گونه تغییری در محتوای آموزشی یا فایل های ارسالی شما ایجاد نمی کند و درصورت تائید تیم پشتیبانی ، آن را بابت تائید برای شما ارسال می کند.

  7. قرار گرفتن محصول در قسمت محصولات ویژه و یا در صفحه اول فروشگاه، بر اساس دریافت مدال آبی، توسط فروشنده است.(شرایط دریافت مدال آبی در پنل کاربری فروشنده موجود است) .

  8. فایل های مبنا و راهنمای هربخش که می خواهید در آن با موتیف همکاری کنید را از قسمت ” فایلهایی که نیاز دارید (از لیست پائین) “دانلود کنید . طبق آنها مطالب خود را آماده و در سایت قرار دهید .

  9. درصورتی که فروشنده، محصول خود را منحصرا در سایت موتیف بفروش برساند،  موفق به دریافت ۷۰% مبلغ حاصل از فروش محصول می گردد.  در صورتی که فروشنده، محصول خود را در سایتهای دیگری نیز بفروش برساند و این مورد توسط توسط تیم پشتیبانی تشخیص داده شود،  ابتدا توسط ایمیل یا پیامک به فروشنده اعلام خواهد شد و در صورت عدم رفع این مساله توسط فروشنده ، درصد فروشنده آن محصول به %۵۰ کاهش خواهد یافت.

  10. درصورتی که فروشنده برای محصول خود ، درصد پورسانت بازاریابی مشخص کرده باشد، این درصد از سهم خود فروشنده کسر خواهد شد . ( برای اطلاع از شرایط بازاریابی اینجا کلیک کنید)

  11. همه محصولات فروشی درسایت موتیف ،پس از ۲سال ازتاریخ بارگذاری درسایت، بصورت رایگان عرضه خواهندشدوفروشنده مالکیتی برفایل خودنداشته و اعتراضی به این مساله ندارد.

  12. توصیه موتیف به فروشندگان این است که جهت جلب اعتماد مشتری به کیفیت، برخی از محصولات خود را بصورت رایگان ارائه نماید .

  13. فروشندگان محترم تنها می توانند یک دهم از تعداد محصولات خود را بصورت رایگان در سایت موتیف ارائه نمایند.

  14. از فروش محصولات موتیف در سایتهای دیگر یا تکثیر آن به هر شرایطی ، خودداری کنید. این امر موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

  15. از فروش محصولات سایتهای دیگر (ایرانی یا خارجی) در سایت موتیف خودداری کنید. در غیر اینصورت این محصول با مستندات ارائه شده به فروشنده از گردونه فروش موتیف خارج می شود  و در صورت تکرار توسط فروشنده، حساب کاربری او به مدت شش ماه مسدود خواهد شد و فروشنده طی این مدت حق برداشت مبلغ موجودی خود در سایت موتیف را نخواهد داشت.

  16. مسئولیت فروش غیر مجاز محصولات ایرانی، کپی کردن از روی سایر محصولات ایرانی و پاسخگویی در برابر کلیه مجامع قانونی و حقوقی برعهده فروشنده محصول است و موتیف بر اساس بند شماره ۱ این قوانین عمل خواهد کرد.

  17. در صورت اثبات فروش محصول کپی از سایت ایرانی یا خارجی دیگر ،کلیه مبالغ فروش حاصل از آن محصول مسدود شده ومبلغ حاصل از فروش به فروشنده اصلی پرداخت خواهد شد. مستندات این مورد به استحضار فروشنده می رسد. ضمنا ضرر موتیف از این منظر باید نقدا توسط فروشنده پرداخت شود یا از حساب کاربری او کسر خواهد شد.

  18. حداقل مبلغ تسویه حساب با فروشندگان ۴۰/۰۰۰ (چهل هزار) تومان است. جهت درخواست مبلغ این مورد را از طریق پنل کاربری خود و قسمت درخواست تسویه انجام دهیدو از زدن تیکت یا ایمیل خودداری کنید.این فرآیند توسط تیم امور مالی صورت می گیرد.

  19. مبلغ درخواستی فروشنده در تسویه حساب ها هیچ گونه سقفی ندارد و فروشنده می تواند مبالغ بالای ۴۰/۰۰۰ تومان را ثبت کند. واریز مبلغ به حساب فروشنده بین یک تا سه روز کاری طول خواهد کشید .

  20. ثبت دو یا چند درخواست وجه همزمان امکان پذیر نیست و تا پیش از واریز شدن هریک از درخواست های وجه فروشنده، امکان ثبت درخواست وجه مجدد وجود ندارد.

  21. فروشنده در هر زمان که بخواهد بدون اطلاع به تیم پشتیبانی سایت، می تواند محصول خود را از مدار فروش خارج کند.اما موظف است تا سه ماه پس از آن، پاسخگوی خریدار آن محصول باشد.

  22. در صورتی که فروشنده قصد حذف محصول از سایت را دارد، باید صفحه معرفی محصول را نیز حذف کند.

  23. فروشنده حق ندارد صفحه محصول را فعال نگه داشته و فایلهای اصلی محصول را از دسترس خارج کند. در صورتیکه خریدار پس از پرداخت مبلغ از طریق درگاه بانکی با پوشه یا صفحه خالی از فایل محصول مواجه گردد و این مورد برای موتیف اثبات شود، موتیف فایل محصول را به خریدار داده و نسبت به جبران خسارت از سود فروشنده کرده و فروشنده را تا سه ماه از دریافت سود خود و دسترسی به پنل کاربری محروم خواهد کرد.

  24. فروشنده و خریدار حق تبادل مبلغ و فایل محصول خارج از سایت را ندارند. در غیر اینصورت عواقب ناشی از خسارت وارده به طرفین به عهده موتیف نمی باشد.( موتیف تنها متعهد به پاسخگویی موارد فروشی است که از طریق درگاه بانکی سایت صورت گرفته باشد).

  25.  در صورتی که فروشنده قصد داشته باشد همکاری خود را با موتیف پایان دهد، می بایست ابتدا این درخواست را به مدیریت سایت از طریق ایمیل(info@mutif.ir) اعلام کند و کلیه قوانین و شرایط مربوط به خاتمه همکاری (در بند ۲۲) را رعایت کند و تسویه حساب نهایی با فروشنده تابع قوانین مربوطه خواهد بود.

  26. فروشندگانی که قصد پایان همکاری با موتیف را دارند ، موارد زیر را با دقت بخوانند:

    • فروشنده پس از اعلام درخواست پایان کار ، حتما باید تائید این درخواست را از  تیم پشتیبانی در ایمیل خود دریافت کند. ( اعلام موافقت موتیف حداکثر ۷۲ ساعت، زمان خواهد برد).

    • موتیف یک روز پس از اعلام موافقت با پایان همکاری، پنل کاربری فروشنده را از دسترس او خارج کرده و محصولات آن فروشنده را از مدار فروش در موتیف خارج خواهد کرد.

    • فروشنده می تواند قبل از آن، محصولات خود را از مدار فروش خارج کرده و آن را از طریق پنل کاربری از سایت حذف کند.

    • در صورت اثبات ضرر توسط خریدار حاصل از خرید محصول ، این مورد به فروشنده اعلام خواهد شد و فروشنده موظف به جبران خسارت خریدار است. در غیر اینصورت حتی پس از پایان همکاری ، موتیف با اعلام به فروشنده، تا رفع مبلغ خسارت خریدار متضرر، محصولات فروشنده را برای فروش در سایت قرار خواهد داد و سود فروشنده (۷۰%) را به خریدار متضرر پرداخت خواهد کرد و فروشنده حق هیچ گونه اعتراضی ندارد.

  27. در صورتی که مدت همکاری فروشنده با موتیف کمتر از دوسال باشد، موتیف مورد بند ۲۱ را اجرا نمی کند ومحصولات فروشنده را هرگز در سایت موتیف برای فروش نخواهد گذاشت وحق هیچ گونه مالکیتی بر آن محصولات نخواهد داشت.

  28. در صورت فوت فروشنده، سود حاصل از فروش محصول به وراث قانونی او خواهد رسید و در صورت اعلام عدم رضایت وراث فروشنده مبنی بر فروش محصولات ، پنل کاربری آن فروشنده  و محصولات او از مدار فروش خارج خواهد شد. در غیر اینصورت تا زمان موافقت وراث، فروش ادامه داشته و سود حاصل از فروش به ایشان پرداخت خواهد شد.

  29. فروشنده می تواند پنل کاربری خود به هر شکل ( فروش یا اجاره) را به دیگران واگذار کند اما موتیف صاحب پنل (ثبت نام کننده اولیه) یا همان فروشنده را در همه موارد ذکر شده در این قوانین،  مسئول دانسته و تسویه حسابها را تنها واریز به کارت بانکی یا حساب شبایی که بنام فروشنده اولیه است واریز خواهد کرد.

  30. درصورتی که فروشنده ۶ ماه متوالی هیچ محصولی برای فروش در سایت قرارندهد، پنل کاربری او ،تا زمان درخواست دوباره فروشنده، از دسترس خارج خواهد شد.( این مورد از طریق پیامک اطلاع داده خواهد شد)

  31. تسویه حساب و واریز مبلغ از سوی موتیف تنها به  حساب بانکی خواهد بود که نام صاحب حساب با نام درج شده در تصویر کارت ملی و شناسنامه او که در ابتدای فروشندگی ثبت شده است، مطابقت داشته باشد.

  32. موتیف در هیچ شرایطی مبلغ تسویه حساب را به حساب بانکی که با نام فروشنده مغایرت دارد پرداخت نخواهد کرد . حتی در صورت درخواست فروشنده

  33. در مواردی که حل اختلافات بین فروشنده و موتیف از طریق همکاری طرفین میسر نشود، رفع این مورد از طریق شورای حل اختلاف و یا دیگر مراجع قانونی خواهد بود و طرفین ملزم به رعایت رای صادره هستند.

  34. همکاری با سایت موتیف منجر به استخدام یا تعهدات بیمه ای برای سایت نخواهد بود .

     


     

    قوانین ویژه مدرسان  دوره آموزشی


  35. کلیه قوانین فروشندگان نیز شامل فروشندگان دوره های آموزشی ( مدرسان دوره) خواهد شد . 

  36. فروشنده یا مدرس دوره های آموزشی موظف است تا سه ماه پس از خرید دوره، پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات خریداران را انجام دهند.

  37. مدرس دوره باید حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت ( در روزهای کاری) پاسخگوی سوالات خریدار باشد. در غیر اینصورت و در صورت سه بار عدم پاسخگویی ظرف این مدت، ۱۰٪ از فروش آن دوره بعنوان جریمه از سهم فروشنده کسر خواهد شد.

  38. مدرسان دوره درصورت نقص در فیلم های آموزشی یا آموزش اشتباه واعلام آن از سوی خریداران،باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کند.

  39. با توجه به روزآمد شدن نرم افزارها، برای جذب خریداران بیشتر، مدرس دوره نیز فیلم های آموزشی خود را بروز کند.

  40. با توجه به بروز شدن نرم افزارها، سایت موتیف هر دوره آموزشی را فقط ۲ سال برای فروش در سایت قرار می دهد و در صورت بروز نشدن فیلم های آموزشی از سوی مدرس، آنها را از گردونه فروش خارج خواهد کرد.

  41. مدرسان دوره های آموزشی حق درج تبلیغات یا ایمیل و یا شماره تماس در فیلم های خود را ندارند. در غیر اینصورت فیلم ها برای تصحیح بازگردانده خواهند شد.

  42. ارتباط خریدار دوره آموزشی با مدرس دوره، فقط از طریق ثبت دیدگاه یا ارسال تیکت پشتیبانی محصول خواهد بود.

  43. مدرسان دوره های آموزشی در صورتی که قصد ادامه همکاری با سایت را نداشته باشند، باید ۳ ماه قبل این مورد را به مدیریت سایت اعلام کنند و در طی این مدت پاسخگوی خریداران محصول خود باشند.

  44. فروشندگان دوره های آموزشی باید تا ۳ ماه پس از تاریخ پایان همکاری، پاسخگوی خریدار محصولات خود باشند.  موتیف برای تضمین این همکاری ۳۰٪ از درآمد فروش محصولات را تا ۳ماه پس از پایان همکاری نزد خود نگاه داشته و بعد از آن به مدرس دوره پرداخت خواهد کرد.

  45. دوره های آموزشی مدرس دوره که پایان همکاری آنها موافقت شده است، از گردونه فروش خارج خواهد شد.

  46. تسویه حساب با مدرسان دوره های آموزشی فقط بصورت ماهیانه می باشد.


    قوانین ویژه بازاریاب ها


  47. بازاریاب شخص حقیقی است که لینک های محصولات سایت موتیف را در شبکه های اجتماعی خود( واتساپ، لینکدین، اینستاگرام، و…) به اشتراک می گذارد تا خریداران را با کلیک بر روی لینک اشتراک به سمت سایت موتیف هدایت کند.

  48. همکاری در بخش بازاریابی سایت موتیف، هیچ تعهدی برای استخدام بازاریاب برای سایت ایجاد نمی کند. 

  49. شرایط ادامه همکاری تا زمان رعایت قوانین از طرف بازاریاب و یا اعلام انصراف او، ادامه خواهد یافت.

  50. بازاریاب سایت متعهد می گردد تنها لینکهای اشتراک گذاری سایت موتیف را بدون کم و کاست در شبکه های اجتماعی قرار دهد .

  51. موتیف تنها از طریق اشتراک گذاری لینک های محصولات، با بازاریاب وارد قرارداد همکاری می شود و راههای دیگری برای بازاریابی در برنامه کاری خود ندارد .

  52. بازاریاب تنها می تواند لینک محصولات فعال در سایت را به اشتراک بگذارد. اشتراک گذاری لینک محصولاتی که در سایت حذف شده اند، مسئولیتی برای موتیف ندارد. بنابراین بازاریاب باید همواره پنل کاربری خود را چک کند و از شرایط محصولات مطلع شود. 

  53. تسویه حساب و واریز مبلغ از سوی موتیف تنها به  حساب بانکی خواهد بود که نام صاحب حساب با نام درج شده در تصویر کارت ملی و شناسنامه او که در ابتدای بازاریابی ثبت شده است، مطابقت داشته باشد.

  54. بازاریاب موظف است لینک محصولات فعال را به اشتراک بگذارد . گاهی ممکن است محصولات یک فروشنده بنا به دلایل تخلفات، از مدار فروش خارج کند و خریدار با صفحه خالی محصول برخورد کند. بنابراین توصیه میکنیم حتما فعال بودن محصول را در سایت چک کنید

  55. بعلت تغییر قیمت یا آپدیتهای محصولات در سایت، توصیه می کنیم بازاریابان عزیز قیمت یا مشخصات محصول را به خریداران ندهند وتنها آنها را به سمت دریافت اطلاعات از سایت هدایت کنند.

  56. بازاریاب گرامی حق تبادل مبلغ و فایل محصول خارج از سایت را ندارند. در غیر اینصورت عواقب ناشی از خسارت وارده به طرفین به عهده موتیف نمی باشد.( موتیف تنها متعهد به پاسخگویی موارد فروشی است که از طریق درگاه بانکی سایت صورت گرفته باشد).

  57. بازاریاب حق تبلیغ غیر واقعی یا غیر مرتبط ( مانند جوایز و ….) برای خرید محصولی که لینک آن را به اشتراک می گذارد، ندارد. در غیر اینصورت خود بازاریاب موظف به تامین مدعای خود برای خریدار است.

  58. مبلغ درخواستی بازاریاب در تسویه حساب ها هیچ گونه سقفی ندارد و بازاریاب می تواندمبالغ بالای ۲۰/۰۰۰ تومان را ثبت کند. واریزمبلغ به حساب بازاریاب بین یک تا سه روز کاری طول خواهد کشید .

  59. در جشنواره های فروش سایت، مبالغ فروش محصول کمتر می شوند. بنابراین درصد پورسانت بازاریاب نیز کاهش خواهد یافت. اما فروش در جشنواره ها بسیار بیشتر از روزهای عادی است و بنابراین جبران کاهش پورسانت بازاریاب خواهد شد.

  60. سایت موتیف در هیچ شرایطی مبلغ تسویه حساب را به حساب بانکی که با نام بازاریاب مغایرت دارد پرداخت نخواهد کرد . حتی در صورت درخواست بازاریاب

  61. در صورت تغییرات شماره کارت بانکی یا شماره حساب بازاریاب باید این موارد را در پنل کاربری خود قبل از درخواست تغییر دهد .

  62. در صورت فوت بازاریاب، سود حاصل از فروش محصول به وراث قانونی او خواهد رسید و در صورت اعلام عدم رضایت وراث بازاریاب مبنی بر فروش محصولات ، پنل کاربری آن بازاریاب  غیرفعال خواهد شد. در غیر اینصورت تا زمان موافقت وراث و اعلام وکیل قانونی آنها، فروش ادامه داشته و سود حاصل از فروش به وکیل ایشان پرداخت خواهد شد.

  63. در صورتی که بازاریابی فعالیت خود را بمدت سه ماه متوالی و بدون اطلاع به مدیریت سایت، تعطیل بگذارد ، پنل کاربری او تا زمان درخواست دوباره بازاریاب یا وکیل قانونی او، از دسترس خارج خواهد شد.

  64. خارج کردن زیرمجموعه های هر بازاریابی از لیست زیرمجموعه ها، به عهده خود بازاریاب است.سایت موتیف درباره زیرمجموعه هاو حذف و اضافه آنها هیچ مسئولیتی ندارد.

  65. در صورتی که بازاریاب  قصد پایان همکاری با سایت موتیف را داشته باشد، می بایست ابتدا این درخواست را به مدیریت سایت از طریق ایمیل(info@mutif.ir) اعلام کند 

  66. تیم پشتیبانی سایت، یکروز پس از موافقت، پنل کاربری بازاریاب را حذف خواهد کرد . 

  67. همکاری با سایت موتیف منجر به استخدام یا تعهدات بیمه ای برای سایت نخواهد بود .


لازم به ذکر است که ثبت نام در سایت و بارگذاری محصول و اقدام بازاریابی و اشتراک گذاری توسط فروشنده یا بازاریاب به منزله قبول این قوانین از سوی آنهاست.

(تاریخ درج مطلب : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰)

  • در منو های زیر، در هر بخشی که مایل به همکاری با موتیف هستید ، فایلهای راهنمای آن بخش را دانلود کرده و مطالعه کنید و طبق راهنما عمل کنید.

  • پس از دانلود راهنما، پوشه زیپ را با کمک نرم افزار winzip از حالت فشرده خارج کنید. در پوشه ساخته شده، ابتدا فایل های راهنما با نام help را مطالعه کرده و سپس طبق آن، فایلها را آماده کرده و از طریق پنل کاربری خود برای فروش در سایت قرار دهید .


 

در صورت داشتن سوال به ما تیکت بزنید یا از طریق آیکن گفتگوی آنلاین در پائین همین صفحه، سوال خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم  .


 

👈 بعد از خواندن این مطالب توصیه می کنیم حتما نمونه فیلمهای سایت موتیف را ببینید تا با شیوه کار ما بیشتر آشنا شوید.

کیفیت تصویر 

  • نرم افزار Camtasia یکی از مناسب ترین نرم‌افزارهای مناسب برای ضبط و ادیت ویدئوهای آموزشی است و به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز، صدا و تصویر را به صورت جداگانه با نرم‌افزارهای مختلف ضبط کرده و وارد این نرم افزار کنید. پیشنهاد می‌کنیم آموزش کاربا نرم افزار کمتازیا را ببینید تا بتوانید آموزش باکیفیت‌ بهتری تولید کنید.
  • قطع اسلاید هایی که به شما داده شده با نسبت ۱۶:۹ است. فیلمهای که قصد ساخت آن را دارید حتما با این نسب و در حالت افقی Landscape بسازید.
  • اندازه تصویر در ویدئوی آموزشی باید به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند به راحتی جزئیات تصویر را مشاهده و آموزش را دنبال کند. پشنهاد موتیف (۱۲۸۰×۷۲۰)HD و با کیفیت ۷۲۰p است.
  • حتی الامکان از تصاویر با کیفیت در فیلمها استفاده کنید. تصاویر با کیفیت پائین در هنگام نمایش بحالت پیکسلی در می آید و نمایش خوبی ندارد.
  • موتیف محتوای آموزشی را به نام خود شما منتشر می‌کند و شما می توانید در پروفایل موتیف که در اختیار شما قرار می‌گیرد، رزومهٔ کاری، لینک شبکه‌های اجتماعی و وب سایت شخصی خودتان را قرار بدهید. این اطلاعات در کنار محصولات شما در صفحه مربوطه نمایش داده می شود (پروفایل خود در پنل کاربریتان را تکمیل کنید) و خریدار می تواند از آن طریق با شما در  ارتباط باشد . بنابراین نیازی نیست درون محتوای ویدئویی تبلیغات کنید،یا مخاطب را به ارتباط با سایتهای دیگر ترغیب کنید. ( در صورت مشاهده این مورد، فیلم آموزشی شما تائید نمی شود)
  • موتیف هیچگونه تغییری در محتوای فیلم ساخته شده شما ایجاد نمی کند و در صورت تشخیص مشکل ، فیلم را برای اعمال اصلاح و ارسال دوباره، به شما باز می گرداند.

کیفیت صدای فیلم 

  • در فیلم آموزش نرم افزار کمتازیا که در سایت قرار داده ایم( برای دانلود این دوره آموزشی، اینجا کلیک کنید) تنظیمات صدا و نحوه بالابردن کیفیت صدا را توضیح داده ایم.
  • صدای رسا و با کیفیت یکی از مهمترین ویژگی‌های ویدئوهای آموزشی است. کاربران دوست دارند صدایی که می‌شوند بدون نویز باشد و نسبت به صدای بی‌کیفیت واکنش منفی نشان می‌دهند.
  • برای صدای خوب، الزاما نیازی به تهیه میکروفون گران‌قیمت ندارید. بلکه تنظیمات صدا را از طریق کنترل پنل درست انجام دهید . آن وقت می توانید با میکروفون یک هدفون نیز صدا ی خوب ضبط کنید.
  • در آموزش های خودتان حتما صحبت کنید و فیلم آموزشی فقط با موزیک و متن روی تصویر نسازید.
  • توصیه می کنیم از موزیک با صدای بلند در هنگام صحبت کردن و توضیحات که باعث شود صدای شما کمتر شنیده شود، استفاده نکنید. اگر به این کار تمایل دارید صدای موزیک باید خیلی کمتر از صدای شما باشد.

 

بیان مطالب در فیلم 

  • قبل از ضبط حتما چندین بار تمرین کنید تا مطالب را بتوانید به خوبی و بدون تپق زدن انتقال بدهید.
  • به آموزش برنامه ای بپردازید که بر آن مسلط هستید. این امر باعث می شود که بیان بهتری در توضیحات داشته باشید. 
  • وقتی خسته اید از ساخت فیلم خودداری کنید. با انرژی و محکم صحبت کنید.
  • حتما قبل از ضبط، فایل‌های مورد نیاز آموزش را در یک فولدر نگهداری کنید تا در صورت نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.در هنگام آموزش بدنبال فایلها نگردید . این امر باعث اتلاف زمان فیلم می شود و در دید کاربر صحنه خوشایندی ندارد . 
  • از صحبت کردن ممتد و طولانی و بدون مکث در فیلم خودداری کنید. با مکث های بجا و بموقع و در حد ۳ تا ۵ ثانیه و با کم و زیاد کردن تن صدایتان ، خستگی را از بیننده فیلمتان دور کنید.
  • در طول نمایش از افکت های نرم افزار کمتازیا در حد معمول و نه خیلی زیاد استفاده کنید.
  • از گذاشتن افکتهای صوتی نامرتبط روی صدای فیلم خودداری کنید . افکتهایی در حد صدای کلیک یا دکمه کیبرد می تواند برای بیننده جذاب باشد.
  • اگر در هنگام آموزش می گوئید که ” اینجا کلیک کنید” بهتر است از فایل های گیف نمایش کلیک یا راست کلیک ماوس در فیلم استفاده کنید (این فایل ها را میتوانید بصورت رایگان از سایتهای آیکن  دانلودکنید)  
  • برخی از برنامه ها مانند ویروس یاب ها یا واتساپ و … ممکن است برای درخواست بروز رسانی و یا اعلام دریافت پیام ، پاپ آپ خود را در صفحه نمایش و روی برنامه در حال ضبط شما نمایش دهند. قبل از ضبط حتما این برنامه ها را غیر فعال کنید.
  • مطالب بالا را در ساخت فیلمهایتان رعایت کنید . چون محتوای شما با نام شما در سایت منتشر می شود ، این امر می تواند تاثیر مستقیمی بر برندینگ شما داشته باشد و مخاطب را به خرید دیگر محصولات شما ترغیب کند و بالعکس.

 

ویدئوی معرفی

  • در دوره های آموزشی ، ویدئوی قسمت اول را ویدئوی معرفی قرار دهید . بهتر است زمان این فیلم حداکثر ۳ دقیقه باشد .یک ویدئوی معرفی خوب و مناسب مانند ویترین یک فروشگاه است که باعث ایجاد اعتماد در مخاطب شده و او را ترغیب به خرید می کند.
  • ویدئوی معرفی را با توضیحاتی همراه کنید که معرفی اجمالی دوره آموزشی شما باشد. (نمونه های فیلم های معرفی دوره ها را در سایت موتیف مشاهده کنید)
  • موضوعاتی که بهتر است در ویدئوی معرفی به آن اشاره کنید شامل موارد زیر می‌شود:
    • – معرفی مدرس.
    • – سابقه فعالیت مدرس مرتبط با دوره (در صورت تمایل).
    • – موضوع دوره و موضوعاتی که در دوره به آموزش آنها خواهید پرداخت.
    • – مدت دوره شامل مدت زمان کل دوره و تعداد قسمت ها و فصلها را بیان کنید.
    • – این دوره برای چه کسانی مناسب است.
    • – این نرم افزاری که آموزش می دهید در بازار کار چه اهمیتی دارد. 
    • – پیش نیاز دوره چیست.
    • – در انتها کاربران چه چیزی را یاد می‌گیرند.

– حتی المقدور این مطالب را بصورت متنی در ویدئو آموزشی نمایش دهید.


 

فصل بندی

  • دوره آموزشی خود را به چند فصل و در هر فصل  حداکثر۵قسمت از فیلمهای آموزشی خود را قراردهید. .
  • تقسیم دوره آموزشی به فصل و قسمت های مختلف، در یادگیری و تمرکز مخاطب بسیار موثر است. 
  • هر قسمت از فیلم آموزشی را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه به اتمام برسانید.
  • طولانی کردن مطلب آموزش در هر قسمت ، اثر مثبت آموزش را بی فایده می کند و غالبا مخاطب را خسته و دلزده می کند .
  • بعد از ساختن فیلمها، فرم مشخصات دوره را براساس همین تقسیم بندی ها تکمیل کرده و به ایمیل Upload@mutif.ir ارسال کنید و این مورد را از طریق ارسال تیکت یا واتساپ به پشتیبانهای آنلاین سایت اعلام کنید.
  • برای دریافت فایلهای فرم معرفی دوره، اترمارک و … اینجا کلیک کنید
  •  هرفصل و قسمت از دوره آموزشی را نام گذاری کنید.نام هر فصل حداکثر ۴ کلمه و نام هر قسمت حداکثر ۸ کلمه باشد. برای دیدن نمونه یک فیلم آموزشی در سایت  اینجا کلیک کنید.
  • انتخاب موضوع برای تولید یک دوره آموزشی بسیار حائز اهمیت است . موضوعات جدید که در موارد دیگر مشابه ندارد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر واقع شود.

 

 حجم فایل های دوره آموزشی

  • حداکثر کل حجم فایل های ویدئوهای دوره آموزشی نباید بیشتر از ۴۰ مگابایت باشد. در صورت بیشتر شدن حجم فایل ، می بایست دوره آموزشی را در دو دوره ۱ و ۲ و … و یا مقدماتی و متوسط و پیشرفته، تهیه کنید.
  • در صورتی که کل حجم فایل ویدئوهای شما بیشتر از ۴۰ مگابایت است، برای آپلود باید با مدیر سایت یا اعضای پشتیبانی سایت تماس برقرار کنید . برای این کار از طریق آیکن واتساپ در گوشه پائین صفحه اقدام کنید . 

 

ارسال دوره آموزشی

  1. هر دوره آموزشی برای انتشار به فرم توضیحات نیاز دارد، که باید به شکل کامل و دقیق توسط مدرس در نرم افزار word تکمیل شود. (عدم تکمیل هر یک از بخش‌های فرم باعث بازگشت دوره به مدرس جهت اصلاح خواهد شد. توضیحات مورد نیاز جهت تکمیل فرم، در داخل فایل word (فرم نمونه) به شکل کامل ارائه شده است.
  2. این فرم را از منوی آکاردئونی بالا، بخش شماره ۴ – فایل هایی که نیاز دارید و از قسمت راهنمای بخش فروش دوره آموزشی، دانلود کنید.
  3. بعد از تکمیل فرم مشخصات دوره ، فیلم معرفی دوره را در یک سایت رایگان آپلود فیلم  مانند مدیا فایر یا آپارات آپلود کرده و لینک آنرا به همراه فرم مشخصات دوره تکمیل شده به ایمیل upload@mutif.ir برای ما ارسال کنید.
  4. فیلم ارسالی شما توسط کارشناسان سایت بررسی می شود. پس ازتائید فیلم و اعلام به شما،ویدیوها را به ترتیب شماره، همراه فرم دوره، فایل پروژه و در صورت تمایل، تصویر مورد نظر برای بنر یا تصویر شاخص دوره را در یک فایل zip قرار داده و آن را در یک وب‌سایت هاستینگ مانند مدیافایر آپلود کرده و در آخر لینک آن را به ایمیل upload@mutif.ir ارسال کنید. به هیچ عنوان فایل ویدوئوهای آموزشی را از پنل کاربری خود آپلود نکنید. کارشناسان موتیف پس از تائید، فایل های شما را در هاست دانلود سایت آپلود کرده و لینک دانلود آنها را در اختیار شما قرار می دهد. لینک ها را می توانید در قسمت دانلود پنل کاربری خود قرار دهید.
  5. توجه داشته باشید که بجز فیلم معرفی دوره، ارسال فایلهای فیلم دوره آموزشی به هیچ‌عنوان نباید از طریق سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مثل آپارات یا یوتیوب انجام شود.
  6. درصورت عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت یا محدود بودن ترافیک حجمی، می‌توانید فایل‌های دوره خود را از طریق پیک یا پست برای موتیف ارسال نمایید.( آدرس دفتر موتیف در منوی فهرست تماس با ما وجود دارد ).
  7. حداقل مدت زمان دوره های آموزشی موتیف، ۳۰ دقیقه می‌باشد. دوره های کمتر از این مقدار در موتیف بصورت رایگان عرضه می شوند.
  8. پس از تائید دوره آموزشی توسط کارشناسان موتیف  و دریافت لینک دانلود فیلمها، به پنل کاربری خود بروید و طبق این راهنما به بارگذاری دوره آموزشی بپردازید.( اگر نیاز به راهنمایی داشتید، از طریق آیکن واتساپ پایین صفحات سایت، به پشتیبان سایت پیام دهید )

توصیه می کنیم قبل از خواندن این مطالب، یکی از فایلهای نقوش رایگان سایت را دانلود کنید و موارد زیر را در آن ببینید. 

کیفیت فایل

  • موتیف محدودیتی در فروش فایل وکتور ندارد و تمامی تصاویری که در قالب فایل وکتور باشد را برای فروش در سایت ارائه می کندمانند وکتور خوشنویسی، پوستر ، کاراکتر ، وکتور های برش لیزر ، نقوشو اسلیمی و …اما اولویت با ارائه فایل وکتور نقوش و اسلیمی است. 
  • نقوش ارسالی باید در قالب فایل وکتور ارائه شوند .فایل وکتور باعث می شود که کاربر بتوانداین نوع تصاویر را در سایز بسیار بزرگ و بدون افت کیفیت استفاده کند. 
  • تصاویر وکتور را درصفحات با اندازه A4 قرار دهید .
  • جهت فروش تصاویر وکتور باید درقالب سه فایل بافرمتهای Ai , Pdf , CDr  در یک پوشه zip ارائه شوند.
  • اگر با نسخه های جدید کورل دراو، تصاویر وکتور می سازید، در پایان آن را با نسخه ۱۲ ذخیره کنید و درسایت قرار دهید. این امر به این علت است که نسخه های پایین تر نرم افزار کورل دراو قادر به باز کردن فایل کورلی شما باشند.

 

ارائه نقوش و اسلیمی

  • بعلت استفاده طرح های وکتور در بخشهای مختلف مانند صنایع برش لیزرو… نقوش باید کاملا در نرم افزارهای وکتور، بازسازی شده باشند. تصاویری  که با دستور Trace بحالت وکتور درآمده باشند ، به فروشنده بازگردانده می شوند . 
  • ارائه نقوش و اسلیمی های وکتور در حالتی که خطوط رو هم رد شده اند ممکن است در بخشهای چاپ و طراحی گرافیک مشکلی نداشته باشد امادر بخشهایی مانند برش لیزر و یا حکاکی ، خریدار را دچار مشکل از نو ساختن نقوش می کند و  این خوشایند نیست و بخشی از خریداران را ناراضی می کند. در صورت مشاهده این مورد توسط کارشناسان موتیف، طرح جهت اصلاح بفروشنده باز خواهد گشت.
  • طرح های وکتور در حالت رنگی باید بدون خط دور outline ارائه شوند.
  • توصیه می کنیم برای راهنمایی بهتر خریدار فایل،در هنگام آپلود فایل وکتور در پنل کاربریتان ، در قسمت مربوطه توضیحات متنی  قرار دهید. مانند اینکه نقش از کجا برداشت شده یا مربوط به چه دوره تاریخی است.مانند ” نقش بازسازی شده گچبری یا کاشیکاری مسجد گوهرشاد – دوره تیموری و … “.
  • بهتر است حجم پوشه نهایی زیپ فایل های وکتور، بین ۴ تا ۷ مگابایت باشد . برای فشرده سازی (زیپ) بیشتر پوشه هایتان بهتر است از نرم افزار ۷Zip استفاده کنید.
  • در هنگام تکمیل فرم در قسمت پنل فروشندگی خود، قسمت دسته و بر چسب را تکمیل کنید و از دسته ها و برچسب های مرتبط با محصولتان، حداقل سه مورد را انتخاب کنید یا بنویسید.این امر در جستجوی نقش در سایت موتیف و یا موتورهای جستجوگر به متقاضی برای رسیدن به فایل مورد نظر بسیار کمک می کند.
  • از تصویر شاخص که در فایل های نمونه و راهنما قرار داده ایم ، برای بنر طرح استفاده کنید و از گذاشتن نقش بصورت مستقیم در بنر طرح، خودداری کنید.

جهت دریافت فایلهای راهنما و نمونه اینجا کلیک کنید.( طبق راهنماهای درون پوشه ها عمل کنید)


 

قیمت گذاری

  • سیاست سایت موتیف، قیمت گذاری اصولی و متناسب با میزان زمان بازسازی نقش است . موتیف جهت جلب مشتری ، قیمت گذاری کمتر از سایت های دیگر را در دستور کار خود ندارد . در تجربه چند سال گذشته ، نقوش با قیمت های بالا در سایت با استقبال بیشتری در بین خریداران روبرو شده است.
  • مبنای قیمت گذاری موتیف در فروش طرح های وکتور از پایه ۲۵۰۰ تومان آغاز و تا سقف ۱۰۰/۰۰۰ تومان افزایش می یابد.
  • قیمت های بین ۲۵۰۰ تا ۲۰/۰۰۰ تومان بصورت هربار ۲۵۰۰ تومان افزایش می یابد مانند ۲۵۰۰-۵۰۰۰-۷۵۰۰-۱۰/۰۰۰-۱۲۵۰۰و… و از ۲۰/۰۰۰ تومان ببالا هر بار ۵۰۰۰ تومان افزایش می یابد. مانند ۲۵/۰۰۰-۳۰/۰۰۰-۳۵۰/۰۰۰ و … 
  • قیمت طرح وکتور خود را بر اساس کم کار یا پرکار بودن طرح انتخاب کنید.
  • در موتیف قیمت محصولات کمتر از ۲۵۰۰ تومان وجود ندارد و محصول در این صورت بصورت رایگان عرضه می شود.
  • فروشندگان محترم در این بخش،می توانند درصد پورسانت برای بازاریابان این بخش مشخص کنند. این درصد بین ۵ تا ۸۰% قابل انتخاب است. میزان این درصد برای شما اختیاری است. می توانید ۰ درصد نیز قرار دهید.
  • قابل توجه است که این میزان درصد پورسانت برای بازاریابان از درصد فروشندگان کسر خواهد شد و ربطی به درصد موتیف ندارد. 
  • توصیه موتیف این است که جهت جلب اعتماد مشتری به کیفیت طرح های وکتور شما، برخی از طرح های خود را بصورت رایگان ارائه کنید یا در جشنواره های موتیف با تخفیف خوبی برای فروش عرضه کنید.

جهت انتخاب قیمت می توانید از مشاوران موتیف کمک بگیرید. برای این کار از آیکن واتساپ در پائین صفحه استفاده کنید یا برای ما تیکت ارسال کنید.

کاربران محترم به اطلاع می رساند که این بخش در حال تکمیل است و بزودی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

کاربران محترم به اطلاع می رساند که این بخش در حال تکمیل است و بزودی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

کاربران محترم به اطلاع می رساند که این بخش در حال تکمیل است و بزودی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

در بخش های زیر می توانید با ما همکاری کنید

همیشه در کنار شمائیم

پشتیبانان موتیف از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی روزهای تعطیل آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

در صورت داشتن سوال یا
تمایل به همکاری و اطلاع از تازه های سایت،
فرم زیر را تکمیل کنید.